Första "vanliga" skoldagen

Precis som jag skrev igår så nollade treorna oss, fast jag tror inte de är klara än...
Vi hade som sagt vår första "vanliga" skoldag idag och började med idrott, ett sjukt jobbigt men kul fyspass.
Efter det blev de matte. Efter tio minuter knackade det på dörren och treorna sa att de ville prata med läraren.
De kom sen in och sa att de ville lära känna oss lite och att vi skulle följa med dem.
De tog med oss in i aulan, där alla SP;treorna satt (två klasser). Vi fick gå upp och ställa oss på scen medan de var publik.
Då skulle vi en-och-en presentera oss själva och visst, det låter inte så farligt med pinsamt var det.
Speciellt när det ställde vissa frågor och bad oss göra saker.
Efter det fick vi dansa kycklingdansen...
Hade även geografi idag och jag kände direkt att det kommer bli jobbiga lektioner för jag förstod absolut ingenting.
Men det är bara att kämpa på!

Det blev ingen träning idag heller pga. att jag skulle på ett informationsmöte om sånglektioner.
Eftersom jag valde musikprofilen och sökte in på sång får jag gratis sånglektioner.
Det är något jag velat ha enda sen jag var liten och äntligen blir det av! Så nu kommer jag ha 50 min. varannan vecka.
När mötet var slut och jag kom hem bestämde Linn och jag att jag skulle komma bort till henne och baka kladdkaka.
Så det gjorde vi och vi lyckades så bra!
Nu är jag hemkommen och jag ska ta lite fruktsallad innan jag går och lägger mig, mamma har gjort.
Imorgon blir det skattjakt, berättar mer om det imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback