Speciell dag

Dålig uppdatering beror på hektiska dagar. I helgen har det varit match, luciakandidat-presentation på torget, luciaövningar osv..
Idag har det varit en speciell dag, idag skulle vi nämligen få reda på vem som blev Nybrobygdens Lucia.
Julia var helt uppspelt när vi kom till skolan idag för hon var så nervös, haha.
Lions-gubbarna skulle komma mellan 10-11. Vid tio över tio sa Julia och jag "okej de kommer inte" och kramade om varandra.
Efter en stund skriker Mickis "de kommer nu, de kommer.. Nae de gick förbi". Sen skriker hon igen "De kommer tillbaka".
In kommer det två gubbar från Lions och en man från Barometern. Julia och jag tar varandras händer och bådas hjärtan höll på att flyga ut ur bröstkorgen, haha.
Snacka om att båda var pirriga!
När de sedan sa "Jessica Elgström, kan du komma fram?" så blev jag helt chockad!
Jag hade inte förväntat mig att jag skulle bli det, det kändes som att det var jättejämt och att vem som helst kunde blivit det.
Jag gick fram med skakande ben och hjärtat nästan i halsgropen och tog emot blommorna medan klassen applåderade.
Åh herregud..
Jag är hur glad som helst, dock finns det en nackdel och det är att jag får bära bebiskronan.. Haha! Internskämt.

Imorgon har jag omprov på matten. Vi får se hur det går, jag måste klara det i alla fall!
Nu ska jag ta något att äta och sen fortsätta plugga tror jag.


Kommentarer
Anonym säger:

Grattis :)

2009-12-01 | 21:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback