Från bondetjej till stadsbrud!

Blev en tidig morgon för både mig och Linn. Vi möttes strax innan åtta och vandrade sedan ner mot stationen med varsin rullväska.
Väl framme satte vi oss och väntade på tåget, självklart var det försenat..
När tåget kom och vi satte oss till rätta drog vi oss en lättande suck över att vi hade hamnat rätt!
Nu väntade en över tre timmars lång tågresa, men jag tror medpassagerarna led mer än vad Linn och jag gjorde..
Om jag ska ge ett tips till er så; ha inte med er tonfisksallad på en resa..
Jag fick lida för det. Jag som tyckte jag varit så duktig och gjort egen matsäck. Salladen läckte i påsen och sen luktade nästan hela jag tonfisk, om inte alla mina grejer i alla fall.
Tror ni Linn njöt och skrattade åt mig? JA, det gjorde hon!
      
När tåget rullade in på perrongen kliade det i kroppen på både mig och Linn.
Vi gick och låste in våra väskor och efter det var det alla affärer som gällde!
Folk som såg oss tänkte nog "har det aldrig sett kläder och affärer innan eller?". Vi virrade omkring ett väldigt bra tag bland alla affärer innan vi gick för att hämta våra väskor igen.
Sen började våran orientering mot vandrarhemmet.
När vi kom ut och skulle börja gå hör jag plötsligt "Nej, det är inte sant! Du skämtar!". Framför mig står Andreas.
Ni vet http://blogg.veckorevyn.com/andreasstil/ vi gick på dagis tillsammans och det var hur länge sen som helst vi träffades. Jag blev lika chockad som han, men det var hur kul som helst att träffa honom igen!
Efter det fortsatte vi gå. Med varsin väska i handen och Linn med en karta i andra. Jag kan säga att utan Linn hade jag inte ens kommit till Göteborg, haha. Jag hittar inte ens där jag själv bor så Linn har rätt i att jag inte har något lokalsinne.
Jag: Vart är vi nu och vart ska vi?
Linn: Vi är här och vi ska dit (pekar på kartan).
Jag: Det blir säkert bra, jag följer dig..
Sen fick vi även skrika till varandra ett antal gånger "akta spårvagnen!" hahah. Sånt är vi inte vana vid!
   
Under tiden vi gick hann det bli mörkt men efter ungefär 40 minuters vandring var vi äntligen framme vid vårat boende. Det såg ganska mysigt ut men när vi öppnade dörren till vårat rum dog både Linn och jag, haha.
Det första man såg när man öppnade dörren var ett par citrongula gardiner och rummet var inte stort vill jag lova.
Men för en natt och för oss dög det, man kan inte förvänta sig så mycket av ett vandrarhem..
Vi satte oss och vilade en stund innan vi började göra oss i ordning för att gå ut och äta. Eftersom duschen inte var alls lockande fick det bli handfatet. 
Vi gick till en pizzeria, det låg lagom nära där vi bodde och det såg trevligt ut.
Mätta och glada gick vi tillbaka till vårat rum. Vi vågade inte vara ute, haha.
Men jag kan säga att vi roade oss själva ganska ordentligt!
Om ni någon gång inte vet vad ni ska göra med en kompis kan ni alltid köra "din favorit-leken". Jag fick reda på massa favoritsaker Linn tyckte om..
Vi gick sedan och lade oss runt halv tolv. Inte för att vi somnade då, för de som bodde ovanför oss spolade vatten i handfatet och jag kan säga att det dånade ganska bra nere hos oss, haha!
Varken Linn eller jag sa något för vi visste inte om den andra sov, men sen när de spolade vatten för tredje gången brast båda ut i gapskratt!
Senare på natten kom det även hem några som stökade ganska rejält, men annars sov vi bra..
        
Vid halv nio ringde klockan, det var dags att gå upp och äta frukost. Vi var lite stela i kroppen så vi började dagen med morgongympa!
Det var nästan hotellfrukost och vi åt oss mätta. Vi gick och gjorde oss i ordning, städade och lämnade sen vandrarhemmet för ännu en shoppingdag!
Denna gången hittade vi tillbaka mycket snabbare, även jag. Vi utnyttjade varenda minut till att kolla kläder.
Eller okej, vi kollade även på alla roliga människor. Synd att man inte bor i en storstad för det sägs ju att "ett gott skratt förlänger livet" och många skratt fick vi oss pga alla härliga olika människor som finns!
Vi började bli trötta och gick till Mc'donalds och åt. Gick vidare i lite affärer efter det innan vi gick för att hämta väskorna.
Vid tio över fyra satt vi på tåget hem från Göteborg och var supernöjda!
Det blev en toppenresa och jag hade så otroligt kul. Sånt här borde man göra oftare.
Tack Linn för den bästa resan hittils, du är så otroligt bra!
  

Kommentarer
Linn Åberg! säger:

Hahha, efter alla de skratten lär vi ju leva flera hundra år till!

Tack själv för en kanonresa!

Du är världens bästa! <3

2009-11-08 | 21:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback