29 januari 2009

Somnade närmare halv tolv-tolv. Trodde jag skulle få sova inatt, men icke.
Det var hostan som spökade inatt också och väckte mig vid tre.
Hostan gav inte med sig utan det blev att dricka honungsvatten och ta hostmedicin igen.
Somnade inte förrens vid halv fem...
Snacka om att jag var trött idag när klockan ringde vid 05.45!
Men jag tog mig upp vid halv sju, då blev det att göra sig i ordning och i princip slänga i sig maten.
Vid sju satt vi i bilen och var nu på väg till Linköping.
Kudden var med och den kom till användning de sista 30 minuterna, väldigt skönt om jag får säga det själv!
Tyckte bara synd om mamma som satt bakom ratten, men tur att hon höll sig vaken i alla fall!

10.00 var klockan när vi steg ur bilen på parkeringen.
Huset som låg framför oss var då alltså sjukhuset och som jag uppfattade det så var det en aning större än Kalmar!
Akut kissnödiga som både mamma och jag var slängde vi oss nästan in på varsin toalett.
Folk borde trott att vi inte sett en toalett på si sådär 100 år? Nej, det var nog att ta i, men kissnödiga var vi!
Vi meddelade i receptionen att vi var där och sen gick vi till "Hand & plastikkirurg avdeln.".
Jag hade inte tid förrens vid 11 så det var ett tag till dess.

Jag tycker sjukhus är lite obehagligt.
Som idag när vi satt i väntrummet så kom det en tant i rullstol, hon hade en stor böld i pannan, läskigt!
Senare kom det en läkare från "Operationssalen" som var redo för operation.
Förkläde, skydd för munnen, hårnät... Då kan jag säga att det sög till i magen på mig!
Vid 11 blev det dags för mig att gå in och prata med läkarna.
Fyra stycken satt där inne och man kände sig väldigt utstirrad.
Det var både positiva & negativa saker de sa.
De negativa var att man inte kunde göra någonting åt det.
Plus att om jag överansträngde mina handleder en längre tid kunde det leda till att jag fick sluta med innebandyn och liknande saker pga värk... Jag var även tvungen att tänka på vad jag skulle jobba med i framtiden!
Det var massa andra saker, men mitt minne är väldigt kort.

Var hemma runt tretiden och då var jag helt slut!
Jag har suttit med Backpacker nu och jag är fortfarande inte klar...
Ikväll blir det att bara åka ner på träningen och lyssna på infon inför matchen, sen blir det sängen.
Imorgon är det fredag, så himla skönt!
Nu ska jag gå upp och prata med mormor och morfar en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback