Grattis storebror!

Herregud, hela 18 år blev du idag vid 06.43.
Frågan är bara, är du en stor pojk nu?
Nja, du är nog inte det innerst inne! Haha.
Så idag blev det alltså att stiga upp vid kvart i sju och sjunga "Ja må du leva".
Lät nästan som ett gäng med kråkor.
Vackert? Nej, om jag får säga det själv.
Efter presentöppning gick jag och lade mig i sängen igen och tänkte stanna hemma från skolan idag också, men jag tog beslutet att jag skulle gå i alla fall.

"Jag går till skolan i alla fall, pappa"
"Värst vad du har blivit förståndig! Du kanske håller på att mogna Jessica"
"Haha jadu, jag vill ju inte ha godis när jag fyller 18, så det är bäst man sköter sig"
Som sagt, min bror fick ett enmeterstuggummi, två slemgodisspindlar och en leksaksbil.
Kan det bli bättre presenter när man fyller 18? JA!
Min familj är ganska fjollig om jag får säga det själv, haha.
Som en kompis sa en gång; "Jessica, din familj är som Svensson Svensson! Din pappa är exakt som Gustaf och din mamma som Lena"
Faktiskt, så stämmer det ibland. Eller ganska ofta faktiskt!

Skolan gick bra, det var ganska skönt att vara tillbaka i det "verkliga" livet igen.
Men jag fick ofta kommentaren "Vad äcklig du är Jessica" när jag gick runt och hostade, haha.
För er som inte förstår, så var det på skämt förstås!
Som jag ser det så har min dag varit väldigt humoristisk och det är alltid kul!
"Ett gott skratt förlänger livet"

Jag hade tänkt sätta mig med mitt kära (ironi) engelskaarbete nu, Backpacker.
Ligger efter så det smäller om att och det gillar vi inte. Då blir det bara stressigt i slutet!
Det blir även tacos ikväll, mums! Det är allt bra med födelsedagar ibland tycker jag.
Nu ska jag ta pennan i min hand, engelskaboken i den andra och sätta mig och skriva arbetet.
Vi får se hur länge jag orkar hålla huvudet uppe. Om jag har näsblod sen, beror det på att jag smällt huvudet i bordet.
Skämt och sido, somnat var det jag menade i alla fall!

>Grattis älskade storebror!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback